joi, 22 martie 2012

2 cronici de concert

1.Syn Ze Sase Tri. Lectia de dacologie

O nouă ediție Metal Under Moonlight, sub patronajul lui Titus Constantinescu, unul dintre cei mai activi oameni din underground, căruia îi mulțumesc cu această ocazie pentru invitație.

În nou deschisul club Ageless (fostul Tehnic Club, Calea Şerban Vodă nr. 213), o locație care mie mi-a plăcut, dar care mai are nevoie de mici ajustări, am participat la o adevărată ”lecție de dacologie”, ținută de trei trupe românești din aria pagan metal, An Theos, Ka Gaia An și Syn Ze Sase Tri, binecunoscute de metaliștii români, lucru evidențiat și de primirea călduroasă cu care publicul le-a întâmpinat. Au fost în jur de 150 de oameni, mulți dintre ei prezenți la majoritatea concertelor, dar și chipuri noi, lucru îmbucurător; astfel se demonstrează că trupele românești au susținere, numai că nouă ne place să credem că suntem vitregiți. Poate dacă, noi, ca fani, am face mai multe pentru trupe, adică să mergem la concerte, să cumpărăm albume sau chiar să dăm mai departea veștile, și trupele ar putea să se ocupe mai mult timp de buna lor guvernare. Dar mai bine să vă povestesc puțin despre concert.
restul aici

2. Cronica de concert-Fates Warning la Bucuresti

Concertul din seara asta, din Jukebox, a pornit cu stângul din două motive, unul din ghinion și altul din varii calcule care nu prea au ieșit și al câtorva dificultăți tehnice. Ghinionul a fost că trupa din deschidere, Voices Of Silence, din Cluj, chiar a păstrat liniștea, neputâna ajunge, din cauza unor probleme, la timp pentru a cânta înainte de Fates Warning. Din păcate pentru ei, au cântat după, când nu mai rămăseseră decât câțiva oameni, printre care o fană devotată , dar măcar au cântat și pentru asta au mulțumit organizatorilor, însă cred că mult mai bine ar fi fost ca lucrurile să decurgă normal. Însă viața nu este mereu dreaptă. A doua problemă este că au venit mai puțini oameni decât probabil au preconizat organizatorii, lucru trist de altfel, ținând cont că Fates Warning este o trupă veche, bună, care are un statut. Au mai fost și câteva probleme tehnice, lucru care dovedește, dacă mai era cazul, faptul că cluburile bucureștene duc lipsă de ingineri de sunet cu adevărat capabili și probabil ar fi cazul să își mai reînoiască aparatura. Dar calitatea muzicii cântate a primat.
restul aici